Dostatek slunce nás nabíjí energií, hormony štěstí a vitamínem D. Někdo tmavou pokožku zbožňuje, herečka Nicole Kidman zase nedá dopustit na bledou barvu pravé anglické růže. Argumentuje zdravím a pletí bez vrásek. Přemíra UV záření má vliv na stárnutí pleti, což je vidět zejména na zralé pokožce. Doporučujeme se paprskům naší domácí hvězdy nevyhýbat, ale ani to nepřehánět s ležením na slunci v hodinách intenzivního záření. Mrkněte na naše tipy, jak pro sebe najít rovnováhu mezi zdravím, dobrým pocitem z léta, obavami z vrásek a nošením slunečníku.

1. Postupně do sluneční koupele

Dopřejte kůži postupnou adaptaci na vyšší intenzitu slunečního záření ještě před létem. Nevyrazte hned v březnu do Karibiku na polední slunce bez krému s cílem nachytat co nejvíce vitamínu. Kůži zvykejte pomalu, vystavujte se slunci vždy na chvíli a dávku slunečního záření pomalu navyšujte

2. Začněte uvnitř

Připravujte kůži zevnitř už koncem zimy. Dopřejte jí dostatek živin, které jí (i vám) zajistí ochranu před poškozením a zlepší regeneraci. Každý asi zná betakaroten, oranžové barvivo z mrkve a dalších plodin, z kterého si tělo dovyrobí vitamín A. Vitamíny skupiny B zase prospívají nejen nervové soustavě, ale i pokožce ve všech vrstvách. Doporučujeme také omega 3 EPA a DHA (ty vždycky, stále v naší stravě chybí) a látku astaxanthin, který také patří do skupiny karotenoidů a společně jsou obsaženy v krilovém oleji.
Krilový olej pro zdravé opalování - omega 3 EPA a DHA a Astaxanthin

3. Na přímém slunci

Když už jste vyrazili na opalovačku, zkuste chvíli vydržet bez opalovacícho krému. Výrobci krémů doporučují namazat se několik desítek minut před vystavením se slunci. Tím ale zablokujeme vstřebávání vitamínu D. Pro jeho získání musíme vystavit co největší plochu kůže bez ochranného krému. Dobu pobytu musíte přizpůsobit typu vaší kůže. Pokud sluníčko na dočerpání zásob vitaminu D nestačí, je pro tělo důležité sáhnout po kvalitním doplňku stravy a zásoby doplnit.
Kvalitní vitamin D3 + K2 v MCT oleji v kapkách

4. Zdravé tělo se cítí lépe

Pro zdravou kůži a dostatek vitamínu D je třeba udržovat v dobrém stavu celé tělo. Ideálně zdravou stravou, dostatkem pohybu a pěstováním kvalitních vztahů. K tomu prvnímu doporučujeme hodně zeleniny a ovoce i kvalitní živočišné produkty kvůli bílkovinám, vitamínům a mastným kyselinám omega 3. Prospějí vaší celkové odolnosti. Co je dobré pro střevní mikrobiom je dobré pro vás.

4. Kvalitní a netoxické krémy

Pokud se potřebujete namazat opalovacím krémém a dodržet doporučení dermatologů ohledně prevence rakoviny kůže, použijte pouze kvalitní netoxické krémy. Neměly by obsahovat parabeny, vstřebatelné nanočástice nebo další toxické složky.

Kůže je naším největším orgánem a ačkoliv se poměrně rychle regeneruje, zaslouží si tu nejlepší péči. A nezapomínejte, že zevnějšek jen odráží to, co je uvnitř.

Vaše Anna z WUGI