Kefírová buchta bez cukru s chia semínky

Kefírová buchta bez cukru s chia semínky

Tenhle recept jsme si vypůjčili od @cukrikfreedeti na Instagramu. Jednoduchá a rychlá buchta se špaldovou moukou, domácím kefírem a chia semínky. Slazeno medem nebo máme tip na variantu úplně bez cukru, polevu má z kvalitní čokolády a můžete se vsadit, že se po ní jen zapráší. 

Ingredience

Poleva:

  • Rozpuštěná 80% čokoláda s jemným plnotučným tvarohem, lze dosladit datlovým sirupem (příp. jiným nebo špetkou stévie).

Těsto:

  • 1 vejce
  • 400 ml domácího kefíru WUGI  (může být i vegan kefír z kokosového nebo rostlinného mléka)
  • 50 ml kvalitního oleje (např. kokosový)
  • 5 PL rozpuštěného medu (pokdu byste se chtěli vyhnout i slazení medem, můžete použít na doslazení zralý banán a/nebo špetku stévie)
  • 1 - 2 PL chia semínek
  • 400 g špaldové mouky (lze připravit i ze směsi bezlepkových mouk, jako je mandlová, kokosová, pohanková a jáhlová)
  • 2 lžíce jedlé sody
  • kakao

Postup

  1. Všechny ingredience bez mouky, sody a kakaa spolu ušlecháme.
  2. Do směsi přidáme mouku (můžeme prosít), jedlou sodu a kakao. Směs dejte do máslem vytřené a moukou vysypané formy (můžete i formy na muffiny) a pečte na 180°C. Každá trouba peče trošku jinak, odhadem pečte 30 - 40 minut, ale raději během pečení kontrolujte špejlí.
  3. Vychladlou buchtu potřete čokoládovou polevou a posypte strouhanou čokoládou. Můžete dozdobit ořechy nebo kokosem.
  4. Servírujte se sklenicí čerstvého kefíru. Dobrou chuť!

WUGI TIP: Do čokoládové polevy použijte místo sirupu pro doslazení a dodání bílkovin ořechové máslo od Šufánka (doporučujeme lískooříškové nebo mandlové).