Fermentované ovesné vločky: posilovač imunitního systému

Fermentované ovesné vločky: posilovač imunitního systému

Fermentované ovesné vločky aneb vločky přes noc fermentované kefírem. Plné probiotik, prebiotik i postbiotik. Co se s vločkami při fermentaci děje a co z toho vytěžíme my?

Fermentace je opravdu malý zázrak. Ovesné vločky jsou sice bohaté na řadu živin, avšak zároveň na tzv. antiživiny, které obsažené vitamíny a minerály drží v komplexech a znemožňují jejich správné trávení a vstřebání. Právě fermentací se antiživiny ve vločkách rozloží, vločky se stávají snadno stravitelnými a do těla se dostávají cenné látky (vitamíny, minerály). Není totiž pravda, že jsme to, co jíme, ale to, co dokážeme vstřebat.

Fermentované ovesné vločky jsou bohaté na vlákninu (prebiotika), a probiotika - živé prospěšné bakterie. Probiotika bychom pro udržení zdravých střev (a tím správné funkce imunity) měli v živých potravinách přijímat denně - v kvašené zelenině (té nepasterizované a bez siřičitanů), kefírech (vodních, mléčných i kokosových), kvasu, jogurtech a dalších.

Bez prebiotik ale ve střevě správné bakterie nevydrží - prebiotiky se živí. A proto jsou fermentované ovesné vločky skvělou kombinací pro- a prebiotik.

Fermentované ovesné vločky obsahují mnohonásobně vyšší počet laktobacilů než běžné jogurty. Tyto bakterie v našich střevech stimulují imunitu, brání usídlení patogenů, zajišťují vstřebávání živin a eliminaci toxických látek, tvoří energii pro střevní buňky, snižují riziko rakoviny a mnohé další.

Vločky obsahují betaglukany, ceněnou vlákninu podporující obranyschopnost a zdravý střevní mikrobiom, řadu aminokyselin pro budování svalů, vysoké množství fosfolipidů podporující zdravou funkci jater i dobrou paměť, vitamíny skup. B, důležitý vit. E, omega-3 a omega-6 nenasycené kyseliny, železo, vápník, fosfor a lecitin.

Není divu, že jsou základem výživy atletů, kulturistů a silových sportovců. Normalizují hladiny cukru a tuků v krvi, pomáhají snižovat vysoký krevní tlak, podporují nervovou soustavu, pomáhají při hubnutí a problémech zažívání.

A navíc - fermentované ovesné vločky přes noc znamenají vstát k hotové snídani! (ani večer to nezabere příliš práce!)

Postup:

Večer namočte cca hrnek ovesných vloček do domácího vodního, kokosového nebo mléčného kefíru, přidejte koření dle chuti (skořici, vanilku, badyán..), semínka a ořechy (také je vhodné namáčet, jinak jsou těžce stravitelné!) Ovoce a med můžete přidat rovnou nebo až ráno. 

Kaši zakryjte a nechte do rána na kuchyňské lince. Ráno dozdobte a vychutnejte si to nej pro zdravá střeva :) Dobrou chuť.

Více tipů na fermentované snídaně, svačiny a další probiotické recepty najdete zde.

TIP: Snídaně a svačiny s sebou! Vločky si nechte fermentovat v uzavíratelné sklenici a ráno jen strčte do tašky.

Fermentované ovesné vločky přes noc s domácím kefírem

 



Ostatní články z blogu

Zobrazit všech 42 článků
Mléčné kefírové kultury

Mléčné kefírové kultury

Koupit

Akce: 409 Kč 447 Kčza jedno balení

Vodní kefírové kultury

Vodní kefírové kultury

Koupit

Akce: 409 Kč 447 Kčza jedno balení

X

Chcete vědět, proč by měl být kefír součástí každé domácnosti?

Zaregistrujte se a získejte
E-BOOK ZDARMA a k tomu 5% SLEVU na první nákup!