Rizika vysokého krevního tlaku a možné příčiny

Vysoký krevní tlak v současné době trápí více než 40% populace. Neléčený krevní tlak může způsobovat riziko mrtvice, infarktu, onemocnění ledvin nebo zvýšené riziko demence. Mezi příznaky patří zejména zmatenost, bolest na hrudi, bolest hlavy, rozostřené vidění nebo nepravidelný tep. Mezi možné příčiny můžeme zařadit nedostatečný pohyb, stres, kouření, nadmíru alkoholu, nadváhu a příjem ultrazpracované stravy.

Jak snížit vysoký krevní tlak

Účinná pomoc při vysokém tlaku je především každodenní pohyb, kvalitní pestrá strava, dostatek minerálů a vitamínů a podpora zdraví cév. Velmi důležité je také případně přestat kouřit a omezit stres. K rovnováze minerálů a vitamínů v těle přispívá hořčík, který pomáhá snižovat stres a dostatečné hladiny vitaminu D3+K2.

Jak zdravě zhubnout aneb optimalizace váhy

Jak zdravě zhubnout aneb optimalizace váhy

76 % žen a 40 % českých mužů někdy drželo dietu. Zároveň většina z nich nerada sportuje a chce se vyhnout hladovění. Správná hmotnost ale nemusí znamenat diety, jojo efekt, hlad, počítání kalorií, život bez sacharidů či tuků, 10 km denně v běžeckých botách nebo hodiny v posilovně. Pojďme na to chytře. Znáte mitochondrie?


Jak poznat opravdové jídlo? ...a která dieta je ta nejlepší

Jak poznat opravdové jídlo? ...a která dieta je ta nejlepší

Jak se dnes vyznat ve složení potravin a rozluštit nebezpečnost éček? Nejlépe nijak. Spoustu starostí i času nám totiž ušetří návrat k nákupu základních potravin obsahující jen 1 surovinu (100 % mrkev, 100 % čočka, 100 % vejce). Uvádím zde jednoduchý popis, co je opravdové a pro tělo přirozené jídlo, která dieta je ta nejlepší a vysvětlení, zda leží zdravotní problémy v lepku, laktóze nebo v jiné hodnotě potravin.


Zdravější kuchyň i tělo – tipy, jak na to!

Zdravější kuchyň i tělo – tipy, jak na to!

Každý máme nějaký svůj sen a cíl v oblasti zdraví. Někdo by rád shodil pár přebytečných kil, další by se chtěli zbavit zdravotních problémů, získat více energie, posilnit svou imunitu, mít krásnější pleť, vlasy a tak dále. Víme, že bychom měli jíst více zeleniny, po obědě bychom si neměli dávat ty čokoládové sušenky a večer uzobávat slané pokušení. A přesto se nám to ne vždy daří dodržet. Zkuste těchto pár tipů, jak ozdravit prostředí v kuchyni – snadno si zlepšíte stravovací návyky a budete se brzy těšit z pozitiv, které přináší!