Plodnost a příprava na miminko

Při plánování těhotenství, je dobré tělo připravit a vytvořit co nejlepší prostředí pro miminko. Je potřeba předem zhodnotit celkový zdravotní stav, nedostatky živin, posílit mikrobiom a zařadit doplňky stravy, podporující zdravé početí a vývoj miminka. Navyšte omega 3 mastné kyseliny, doplňte hladiny vitaminu D3+K2 a hořčíku. Navyšte příjem přirozeně probiotických potravin a nápojů, jako jsou domácí kefíry a kvašená zelenina nebo posilněte mikrobiom kvalitními probiotiky s prebiotiky. Skvělé jsou vitální houby Reishi a Cordyceps nebo Maca červená. Řešte ženské zdraví tam dole.

Zásadní je příjem kyseliny listové, ale ne ledajaké

Již několik měsíců před otěhotněním je vhodné začít užívat kyselinu listovou. Na trhu je ale více druhů a správná forma je důležitá. Zhruba každá druhá evropská žena totiž není schopna převádět běžnou syntetickou kyselinu listovou na aktivní formu, takže její tělo ji neumí využít. To je způsobeno mutací genu MTHFR. Protože šance, že mutaci v genu máte i vy, je vysoká, je vhodné sáhnout po doplňku stravy, který je přímo aktivní formou kyseliny listové - methylfolát. Vhodná dávka je 400800 mcg. Methylfolát je také v Multivitaminu pro přípravu na těhotenství, těhotné a kojící PregnaPlan a Multivitaminu Brainmax Prenatal Complex.

Podpora plodnosti mužů

Plodnost a kvalitu spermií je možné podpořit zinkem a selenem, omega 3 EPA a DHA a dostatkem živin. Pro muže je vhodný Cordyceps. Dbejte na celkový vyváženým jídelníček, zdravý životní styl a řešte individuálně své nedostatky.

V těhotenství pak pokračujte se správnou výživou a doplňky, které podpoří zdravý vývoj miminka.


Rybí tuk pro děti: lepší paměť i soustředění

Rybí tuk pro děti: lepší paměť i soustředění

Chcete, aby vaše děti měly lepší paměť? V nedávné studii se ukázalo, že děti, jejichž matky užívaly omega 3 mastné kyseliny během těhotenství se v deseti letech lépe soustředí a rychleji řeší problémy. Pojďte se s námi podívat jaké další benefity může mít suplementace rybího tuku (omega 3 EPA a DHA) u vašich dětí.


Dětské křupky a pufované potraviny

Dětské křupky a pufované potraviny

Spousta lidí a děti jí denně instantní kaše, křupky, pufované chlebíčky, rádoby "zdravější" a velmi drahé pufované chipsy a ještě "zdravější" pufované cereálie. Stejně jako jezení nadměrného množství výrobků z rafinované pšeničné mouky. Bohužel označení dietní neznamená zdravé. Obvykle označení dietní znamená obsah malého množství tuku. Na tuku, ale není nic špatného. Problém je ve zpracování těchto potravin.


Proč všichni potřebujeme omega 3 EPA a DHA

Proč všichni potřebujeme omega 3 EPA a DHA

Omega 3 EPA a DHA potřebujeme pro naše zdraví všichni bez výjimky. Víte, jestli jich máte dost? A jak to zjistit? Odpovězte na následující otázky:

  • Stravujete se zdravě a omezujete příjem prozánětlivých omega 6?
  • Jíte minimálně 3x týdně 200 g kvalitní ryby nebo užíváte doplněk stravy?
  • Jste bez zdravotních potíží?
  • Jste si jisti, že užíváte ty správné doplňky stravy?

Pokud jste na některé z těchto otázek odpověděli "ne", zpozorněte. V článku se dozvíte, s čím nám omega 3 EPA a DHA pomáhají, kde se nachází, že rostlinná strava vůbec nestačí a kdy a po jakém doplňku stravy sáhnout pro sebe, pro dítě, v případě těhotenství nebo kojení.