Kvalitní spánek - Zinzino Nordic

Dobrý spánek - pevné zdraví

Kvalitu spánku ovlivňuje celkový životní styl, naše strava a dostatek klíčových živin (např. hořčík, omega 3 EPA a DHA), stav našeho mikrobiomu, prostředí, ve kterém spíme i naše činnosti během dne a před spaním.

Spánková deprivace má podobné symptomy jako nedostatek živin - vede k zhoršení celkové vitality, oslabení imunity, narušení metabolismu a hormonálního systému, snížení výkonu, regenerace a zhoršení paměti. Projevuje se typicky také emočními výkyvy, poruchami pozornosti a sníženou schopností rozhodování. Spánek je klíčový pro zdravý metabolismus a hubnutí a spánková deprivace je spojena s vyšším rizikem obezity. Omezení spánku vede ke zvýšení hladu přes snížení hladin hormonu leptinu, který je zodpovědný za pocit sytosti a zvýšení hladin hormonu ghrelinu, který nám hlásí hlad. Dochází také ke zhoršení tolerance glukózy, což vede k přibírání a rozvoji cukrovky. 

Právě náš střevní mikrobiom se podílí na produkci melatoninu - hormonu spánku a ovlivňuje cirkadiánní rytmy. Zlepšením trávení a ozdravením střevního prostředí podpoříme lepší zdraví i kvalitu svého spánku. Ten je jedním z klíčů k dlouhodobému zdraví.

Zkvalitnění spánku vede k ochraně před rozvojem onemocnění, jako jsou nemoci srdce a cév, snižuje se riziko infarktů, mrtvice, cukrovky 2. typu nebo demence. Během spánku dochází k regeneraci všech tkání, mozek se očišťuje od odpadních látek, zvyšuje se odolnost vůči stresu a kognitivní schopnosti, intenzivně se regeneruje paměť. Lidé s kvalitním dostatečně dlouhým spánkem jsou výkonnější, štíhlejší a šťastnější :)

Příjem hořčíku je v populaci nedostatečný z důvodu:

  1. nízkého obsahu hořčíku v půdě (bohužel vlivem konvenčního-chemického zemědělství > není-li hořčík v půdě, nedostává se ani do našich potravin)
  2. zvýšené spotřeby v organismu vlivem většího fyzického a psychického stresu
  3. zvýšeným nervovým vypětím, narušenými cirkadiánními rytmy a nedostatečným spánkem

Hořčík je nezbytný pro udržení energie, funkci nervové soustavy, psychickou činnost, činnosti svalů, zmírnění únavy a vyčerpání a také pro normální metabolismus v kostech a zubech a syntézu bíkovin. Pomáhá balancovat stres a u žen snižuje potíže s PMS.*

Hořčík doporučujeme přijímat buď ve formě:

Omega 3 EPA a DHA můžeme přijímat pouze z ryb nebo doplňků z řas či rybích olejů (rostlinné potraviny neposkytují omega 3 EPA a DHA, ale pouze ALA). Omega 3 EPA a DHA přispívají k normální mozkové funkci, imunitě, činnosti srdce, normálním hladinám triglyceridů v krvi, zdravé funkci očí a udržování správného poměru omega 6 a omega 3 v organismu.*

Harmonizaci organismu podporují vitální houby.

* jedná se o schválená zdravotní tvrzení dle platných nařízení EU

Na výběr doplňků stravy jsme nároční

Drtivá většina doplňků stravy obsahuje běžně používané pomocné látky - adtiva, plnidla, barviva, kluzné látky a další. Nové vědecké stuide ukazují, že mohou poškozovat střevní mikrobiom (1,2,3). A to my rozhodně nechceme ani pokoušet.

Najdete zde proto pouze 100 % čisté, kvalitní vitamíny, minerály, vitální houby a superpotraviny, které jsou čistě přírodní, bez syntetických látek a aditiv, v dobře vstřebatelné a využitelné formě.

Reference:

1) Food additives and microbiota: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7117642/

2) Food additives: Assessing the impact of exposure to permitted emulsifiers on bowel and metabolic health – introducing the FADiets study: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6899614/

3) Impact of Food Additives on Gut Homeostasis: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6835893/