Stres

Stres a naše zdraví

Akutní krátkodobý stres vyvážený regenerací nás v životě zoceluje a posunuje dále. Jedná se o cvičení, otužování nebo půstování. Dostaneme-li se do chronického dlouhotrvajícího stresu, naše tělo vyčerpáváme a chybí živiny a čas na regeneraci, což vede k únavě, ztráty výkonu, motivace, oslabení imunitního systému a narušení metabolismu (často chutě, přibírání s neschopností zhubnout). Stres také narušuje složení střevního mikrobiomu, což může vyústit v řadu trávicích i dalších potíží.

Zaměřte se na dostatek živin podporující zdraví nervového systému a dopřejte si kvalitní odpočinek.

Důležitý je zde dostatek hořčíku, jehož příjem je v populaci nedostatečný z důvodů:

  1. nízkého obsahu hořčíku v půdě (bohužel vlivem konvenčního-chemického zemědělství > není-li hořčík v půdě, nedostává se ani do našich potravin)
  2. zvýšené spotřeby v organismu vlivem většího fyzického a psychického stresu
  3. zvýšeným nervovým vypětím, narušenými cirkadiánními rytmy a nedostatečným spánkem

Hořčík je nezbytný pro udržení energie, funkci nervové soustavy, psychickou činnost, činnosti svalů, zmírnění únavy a vyčerpání a také pro normální metabolismus v kostech a zubech a syntézu bíkovin. Pomáhá balancovat stres a u žen snižuje potíže s PMS.*

Hořčík doporučujeme přijímat buď ve formě:

Harmonizaci organismu podporují také vitální houby působící jako adaptogeny (Reishi, Hericium) a Tulsi - bazalka posvátná, která je vhodná při stresu, na podporu přirozené imunity, vitality a působí jako antioxidant.*

* jedná se o schválená zdravotní tvrzení dle platných nařízení EU

Na výběr doplňků stravy jsme nároční

Drtivá většina doplňků stravy obsahuje běžně používané pomocné látky - adtiva, plnidla, barviva, kluzné látky a další. Nové vědecké stuide ukazují, že mohou poškozovat střevní mikrobiom (1,2,3). A to my rozhodně nechceme ani pokoušet.

Najdete zde proto pouze 100 % čisté, kvalitní vitamíny, minerály, vitální houby a superpotraviny, které jsou čistě přírodní, bez syntetických látek a aditiv, v dobře vstřebatelné a využitelné formě.

Reference:

1) Food additives and microbiota: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7117642/

2) Food additives: Assessing the impact of exposure to permitted emulsifiers on bowel and metabolic health – introducing the FADiets study: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6899614/

3) Impact of Food Additives on Gut Homeostasis: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6835893/