Zdravé zažívání je důležité nejen pro náš komfort při jídle a po něm, ale je klíčové pro fungování celého těla. Nejsme totiž to, co jíme, ale to, co dokážeme správně strávit a vstřebat do těla. Kromě zdravé stravy se proto musíme vždy zaměřit i na správný proces celého trávení a zdraví střevního mikrobiomu. Ten neovlivňuje jen trávení, ale také imunitu, funkce mozku a nervového systému, vitalitu, spánek, náladu či chutě. Aby nám správně fungoval, musíme ho dobře krmit a vyhýbat se látkám, které jej poškozují. Mikrobiom a trávení podporuje pravidelná konzumace fermentovaných probiotických potravin a nápojů, jako jsou domácí kefíry. Dopřejte si denně alespoň sklenici vodního nebo mléčného kefíru.

Trávení usnadňují trávicí enzymy Digest a silnější verze Digest Gold s ATPro. Pro normální činnost žaludku a střev pomáhá Betain HClBerberin pomáhá trávení a normalizuje hladiny krevního cukru a cholesterolu, pomáhá také při střevní dysbióze či SIBO.

Pozitivní vliv na trávení a metabolismus mají hořké látky, jako chutný kávovinový nápoj Coffree, bylinný přípravek Digest plus nebo Hořké bylinné kapky.

Pro zdraví střevní sliznice je důležitý příjem omega 3 EPA a DHA, kolagenu a dalších živin. Při zvýšené střevní propustnosti, narušené střevní regeneraci a trávení je vhodná směs GutProtect.


Syndrom zvýšené propustnosti střev (Leaky gut syndrome)

Syndrom zvýšené propustnosti střev (Leaky gut syndrome)

Zní to možná trochu divně, ale sliznice našeho střeva tvoří největší plochu, která je v kontaktu s vnějším prostředím. Je to obrovská bariéra propouštějící to, co potřebujeme, dovnitř - to jsou živiny, vitamíny, minerály z potravy a voda - a naopak nás chrání před vstupem nebezpečného do krevního oběhu. Představte si sliznici střeva je jako síť s drobnými otvory, která dovnitř propustí pouze látky o určité velikosti. Velikost ok je tedy rozhodující pro vstřebávání živin. Pokud je však něco v nepořádku a otvory v síti se zvětší, do těla začnou pronikat látky, které tam nemají co dělat.


6 kroků pro zdravá střeva

6 kroků pro zdravá střeva

O důležitosti zdraví střev a mikrobiomu píšeme stále a má to svůj důvod. Aneb nejsme to, co jíme, ale to, co jsme schopni absorbovat a následně využít. Do těla se musí vstřebat důležité látky, avšak nesmí ze střeva do krve prostupovat potenciálně nebezpečné či pro tělo neznámé (Více v článku Co je syndrom zvýšené propustnosti střev (leaky gut)?). A z toho důvodu potřebujeme zdravou střevní sliznici a správné mikrobiální složení (zdravý mikrobiom). Dobré bakterie jsou takoví bodyguardi, kteří nás chrání před útokem škodlivých patogenů, brání rozmnožení cukru-chtivých kvasinek v našem střevě a trénují náš imunitní systém – ten díky tomu ví, na co útočit (patogeny, toxiny) a na co ne (aby nevznikaly potravinové alergie). Zde přinášíme 6 kroků, co můžete pro zdraví svých střev udělat!


Jak jíst, aby tělo správně fungovalo

Jak jíst, aby tělo správně fungovalo

Jíte zdravě, ale nehubnete. Jíte dobře, ale máte rychle po jídle hlad. Možná už máte domotanou hlavu počítáním kalorií a nevíte, který výživový směr pro sebe zvolit. Jak by měl vypadat váš pokrm, aby nás zasytil, podpořil zdravý metabolismus a dodal tělu vše potřebné? Jak si vytvořit tzv. zdravý talíř? Jednoduchý návod najdete v článku. Jednoduchý návod najdete v článku. Přizpůsobit si jej můžete na všestrannou i vegetariánskou/veganskou stravu, Paleo i jiný stravovací protokol. A rozhodně nebudeme počítat kalorie.


7 výhod kefíru: nakopne imunitu a podpoří zdraví střev

7 výhod kefíru: nakopne imunitu a podpoří zdraví střev

Kefír patří mezi jedny z probioticky nejbohatších potravin mezi jedny z probioticky nejbohatších potravin. Působí na zdraví celého našeho těla a může efektivně pomáhat se zdravotními problémy, jako jsou trávicí obtíže, syndrom dráždivého tračníku a zvýšená střevní propustnost (z angl. leaky gut). Po staletí byl kefír tradičně užíván v Evropě i Asii pro své blahodárné působení na imunitu. Tento fermentovaný nápoj je plný živin a je jedním z klíčů ke zdravému imunitnímu systému a pohodovému zažívání. Probiotika obsažená v kefíru bojují s patogenními  (nepřátelskými) bakteriemi a podporují zdravé prostředí v trávicím traktu.


Můžou střevní bakterie řídit naše chutě?

Můžou střevní bakterie řídit naše chutě?

Střevní mikrobiom, téměř 2 kilový "orgán", který zasahuje do fungování celého lidského těla. Stále více se dozvídáme o jeho vlivu na naše zdraví, vzhled, chování, náladu, myšlení ale i chutě. A závěry studií, které se zabývají komunikační dráhou mezi našimi střevy a mozkem (tzv. osa střevo-mozek z angl. gut-brain axis), se shodují. Bakterie s námi minupulují. Co dělají oni s námi a jak můžeme ovlivnit my je, abychom dostali své chutě na uzdu, to vše se dočtete v článku.