Overnight kaše dle WUGI: tvoříme fermentovaný fenomén!

Overnight kaše dle WUGI: tvoříme fermentovaný fenomén!

Overnight kaše neboli kaše přes noc už dávno není žádná neznámá. Ale co když ji povýšíme o stupeň výš? Jde to. S kefírovými kulturami. Představujeme to pravé pro zdraví střev.

Overnight kaše jsou tu pro všechny, co si ráno radši přispí nebo vstávají k hotovému. Pro všechny, co mají rádi dobré jídlo, snadno stravitelné ale i výživné snídaně a taky pro ty, kteří myslí na svou zdravou střevní mikroflóru.

Kaši přes noc si můžete připravit prakticky z čehokoliv. Základem jsou vločky (ovesné, špaldové, pohankové, …), různé druhy ovoce (čerstvé, sušené i lyofilizované), koření, ořechy (ořechová másla), semínka, sirupy, med atd. Variací je opravdu spousta.

Overnight kaše s WUGI kefírem

V čem je ten fígl?

S WUGI chceme vytěžit maximum. Klasicky se vločky zalévají vodou, mlékem či jeho rostlinnými alternativy, popř. se smíchávají s jogurtem. My bychom však rádi učinili kaši co nejsnáze stravitelnou, rozložili všechny tzv. anti-živiny (běžně se vyskytující složky potravy blokující absorpci živin) a usnadnili tak vstřebávání důležitých látek, vitamínů i minerálů. Ono totiž jídlo může být vitamínově sebebohatší, avšak pokud máme trávící obtíže, narušenou střevní mikroflóru či jídlo obsahuje tyto anti-živiny, potřebné látky vstřebáváme těžce.

Nejste to, co jíte, ale to, co jste schopni ve střevě absorbovat.  

Overnight kaše proto zaléváme domácím vodním (vegan), kokosovým (vegan) či mléčným kefírem. Tyto fermentované nápoje připravené z kvalitních surovin obsahují tělu prospěšné bakterie (probiotika), enzymy, snadno vstřebatelné živiny, zdraví prospěšné kyseliny i různé minerály a vitamíny (dle použitých surovin).

Prospěšné bakterie – tedy ony kefírové kultury, díky kterým vzniká kefír, mají přes noc čas začít rozkládat použité ingredience v receptu ze složitějších látek na jednodušší. Lehkost kaše připravené do druhého dne je prostě skvělá, příjemně zasytí a nakopne na celý den. Přes noc se nám také krásně propojí chutě… a jak už bylo psáno, vstáváme k hotovému :)

 

Inspirace: jak můžou kaše přes noc vypadat

TIP! Kaše v létě v horkách necháváme přes noc uležet v lednici. Aby však neměl ráno žaludek studený šok, vytáhněte kaši z lednice ihned po probuzení a nechte před snídaní zteplat. Pak už jen vychutnávejte. :)

Připravte si mléčný, vodní či kokosový (vegan) kefír pomocí WUGI kefírových kultur a pusťte se do toho.

1. Čokoládová overnight s mléčným kefírem

Budete potřebovat:

Příprava: Banán v misce rozmačkejte a všechny ingredience smíchejte. Kaši zakryjte a nechte přes noc na kuchyňské lince při pokojové teplotě. Pokud je v létě příliš horko, nechte kaši uležet v lednici.

Čokoládová kefírová kaše přes noc WUGI

2. Veganská overnight kaše s vodním (či kokosovým) kefírem

Pokud jste vegani nebo mléčné výrobky nemůžete, vodní a kokosový kefír skvěle splní účel rozložení antiživin v kaši.

Budete potřebovat:

Libovolně:

  • vanilkový přášek či extrakt

  • med či javorový sirup dle chuti na doslazení (záleží, jak sladký máte kefír)

Příprava: Vločky zalijte vodním kefírem a přidejte zbytek ingrediencí. Kaši zakryjte a nechte přes noc na kuchyňské lince při pokojové teplotě nebo do lednice. Dobrou chuť!

Další #overnightoats můžete omrknout v našich receptech.

Nakrmte svůj mikrobiom - WUGI domácí kefír