5 tipů pro zdravé léto - na co nezapomínejte

Naše zdraví přes léto - jak o něj pečovat, abychom si nezkazili vytouženou dovolenou? Máme pro vás 5 rychlých tipů, na co nezapomenout.

1) Dostatek tekutin

Ty alkoholické tekutiny s mírou :) Vhodná je voda, lze ochutit bylinami a ovocem, (vychlazené) bylinné čaje a probiotické nápoje s minimem cukru - jako je vodní kefír a z něj připravované domácí limonády - osvěží, chutnají skvěle, jsou plné prospěšných probiotik a naopak nejsou plné cukru nebo jiných nevhodných látek, které poškozují střevní mikrobiom (na rozdíl od kupovaných limonád). Dopřát si je mohou těhotné, kojící i děti. 

Papájové probiotické smoothie - WUGI zdravé léto

2) Vyvážená strava přes den

Ačkoli se vám přes den kvůli horku nechce moc jíst, pozor na večerní dojídání. Začněte den s dostatkem bílkovin, zde jsou nejčastější nedostatky. Bílkoviny jsou důležité, aby měly svaly to, co potřebují (nezbytné také pro hezkou postavu, dostatek energie a zdravou imunitu) a vás večer nepřepadaly chutě. Práve s dostatkem vám pomůže třeba hydrolyzovaný kolagen nebo snadno stravitelný rostlinný protein Nuzest. Můžete je přidat do smoothie, svých oblíbených kaší (přes noc) nebo zapéct do zdravého dezertu (inspiraci najdete zde).

 Protein - WUGI zdravé léto


3) Probiotika

Hlavně pokud cestujete, pozor na cestovatelský průjem, který může mikrobiom - a vaše zažívání a celkové zdraví pěkně rozhodit! Pravidelně zařazujte fermentované nápoje, jako je právě vodní, mléčný nebo kokosový kefír i kvašenou zeleninu. Probiotické si můžete připravit také smoothie, kaši, chia dezert nebo zmrzlinu (inspiraci najdete zde). Na cesty pak zvolte probiotkum Saccharomyces boulardii.

Probiotická meruňková limonáda - WUGI zdravé léto


4) Péče o imunitu i vaši kůži

Nezapomínejte na dostatek vitaminu D s K2 (sluníčko + suplement), vitaminu C, skupiny B, zinku, selenu, omega 3 EPA a DHA a dalších (vše o tom, co potřebuje naše imunita se dočtete zde). Ať vás nezkolí nějaký bacil ve vytouženém volnu a ať máte také dostatečně chráněnou kůži přes sluníčkem a spálením (bez dostatku živin se zvyšuje riziko popálení a pomaleji se vám bude kůže také hojit). O vitaminu D jsme už psali hodně - bohužel někdy ani sluníčko přes léto nestačí! Kontrolujte si proto hladiny vitaminu D v krvi a dle toho doplňujte. Je to opravdu moc důležité a bez testů hladiny nepoznáte. Kůži pomáhá chránit také kurkumin a dostatečný příjem antoxidantů - zde můžeme doporučit přírodní směs Epigenetic.

Imunita - co potřebuje pro správnou funkci - WUGI zdravé léto

5) A když už je namále a něco na vás leze?

Nastartujte obranyschopnost pomocí betaglukanu a vitálních (medicinálních) hub v akutním stavu použijte nejlépe Coriolus. Přidejte také vysoké dávky vitaminu C v přírodní podobě - vhodná je Acerola. Vitální houby jsou skvělá prevence různých imunitních, chronických i cvilizačních potíží, takové posilující adaptogeny plné prebiotik a prospěšných látek. Najdete je zde. Druh vybírejte dle vašich zdravotních potíží, případně jako posilu imunity zvolte směs Mycocomplex. Více o nich se dočtete v E-booku: Průvdce světem vitálních hub ZDARMA.

Vitální houby pro imunitu - WUGI E-book zdarma

Tak krásné a zdravé léto!